Google Analytics

Google Analytics, hoe sta je ervoor?

Google Analytics zeeuw design statistieken copywriting webdesign ux ui cx

Meten is weten! En dat doe je met Google Analytics! Statistieken bijhouden is heel belangrijk, want op basis hiervan weet je waar je actie op moet ondernemen. Je kan zien welke pagina’s op jouw site scoren en welke niet. Het is een krachtige tool waar je mega veel informatie uit kan halen, die je weer kan gebruiken voor jouw (gerichte) marketing- campagnes, website, en meer. Je kan in Analytics ook zien op welke zoektermen de mensen zoeken, dit kan je o.a. weer gebruiken in de SEO-teksten op jouw website.

  • Bounce-percentage
  • Wie zijn je gebruikers
  • Wat zijn de uitstap-pagina’s
  • Hoe ver komen ze in de “funnel”
  • Aantal sessies
  • Conversies
  • En vele andere gegevens

Dit is maar een kleine greep van de “funnel” wat er uit deze tool te halen valt. “Funnel” oftewel “Trechter” staat voor het aantal mensen welke jouw site bezoeken en hoeveel er hiervan door gaan tot de “dank-je-wel” pagina. Hoeveel tijd ze op welke pagina doorbrengen en op welke pagina meteen weer doorklikken of de site verlaten. Voor nog meer overzicht is er ook nog een mogelijkheid om het te koppelen met andere online tools. Analytics wordt op jouw nieuwe of bestaande website geïmplementeerd. Ik leg graag alle mogelijkheden aan je uit.