SEO Teksten

Teksten die converteren!


Neem contact op


+316 295 468 96

Meer conversie door SEO!

SEO (Search Engine Optimalization) staat in het Nederlands voor zoekmachine-optimalisatie en bestaat uit een aantal factoren. Bij een zoekopdracht van de gebruiker zoekt Google naar pagina’s met relevante informatie van hoge kwaliteit. Het grootste deel van de internetgebruikers start de zoektocht in een zoekmachine o.a. Google.

Wervelende, pakkende, overtuigende -SEO- teksten zijn belangrijk op een website! Een gebruiker zoekt op het internet naar een oplossing voor een probleem, of naar een bepaald product. Je moet dus in de gedachten kruipen van die gebruiker en dit kunnen vertalen naar de teksten op je website.

Werkwijze

Voordat er iets geschreven wordt, wordt er een “persona” gemaakt van de doelgroep. Je leeft je in, wat zoekt die je doelgroep? Wat is het probleem, en hoe kan mijn product/ dienst dit oplossen? Hoe kan ik ze verleiden om dit specifieke product bij mij te kopen? Daarna wordt er een grondig zoekwoordenonderzoek gedaan zodat er slimme, relevante “keywords” in de tekst verwerkt kunnen worden. Wanneer dit achteraf gedaan wordt gaat dit ten koste van de tekst. De tekst moet pakkend en leesbaar zijn voor de gebruiker, want die moet je overtuigen, het vertrouwen geven en verleiden tot een aankoop. Te veel tekst is ook niet goed, want dan is de lezer zo uitgekeken op jouw website en gaat naar de concurrentie! Het optimaliseren van de site kost geld en tijd maar kwalitatief goede inhoud is essentieel om een goede positie te realiseren! Relevantie is heel belangrijk voor Google!

Verder wordt ook de website bekeken of alle content goed geoptimaliseerd is, zodat de bezoekers van de site een goede ervaring hebben en zo veranderen in klanten. Er kunnen ook A/B testen worden uitgevoerd, dat betekent dat er 2 varianten van een pagina wordt aangemaakt waarin wijzigingen worden gedaan bv. een call-to-action button, een andere tekst. Een gedeelte van de bezoekers krijgt pagina A te zien en een andere pagina B, zo kan je zien welke de meeste beleving en of conversie geeft.

Ook wordt er gebruik gemaakt van Google Analytics (zie blog) waar je heel veel gegevens uit kan halen.

Rankingfactoren:

  • Techniek
  • Content
  • Autoriteit
  • Is: Verzameling van technieken
  • Voor: Meer leads, verkopen of naamsbekendheid
  • Certified Google Specialist
  • Certified SEO/Zoekmachine optimalisatie
  • Hoge klanttevredenheid
  • Klantgericht
  • Flexibel
  • Transparant en eerlijk advies

Wil je nog meer lezen hierover?


Copywriting


BLOG: Copywriting


BLOG: Google Analytics